1. Definicje
- Serwis internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.activekitchen.pl/.
- Usługodawca – Active Kitchen, Łukasz Wawrzyniak z siedzibą: 64-130 Rydzyna, ul. Rzeczpospolitej 14, NIP 6971917365 REGON: 411015259
- Produkt – program dietetyczny o łącznej kaloryczności od 1000 kcal do 3000 kcal, dowożony jednorazowo, codziennie w zestawie na który składa się 5 zbilansowanych posiłków. Każdy posiłek posiada informację tj. śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja oraz informację o wartości kcal.
- Do zestawu dołączone jest menu w formie papierowej z nazwą dnia oraz informacją o kolejności spożywania posiłków. Na menu widnieje również informacja na jaki dzień zostały przygotowane posiłki. Posiłki po dostarczeniu do czasu spożycia powinny być przechowywane w lodówce. Każdy zestaw jest spakowany w torbę, opatrzony kartką z rodzajem diety oraz danymi KLIENTA umożliwiającymi kurierowi dostarczenie zestawu.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę z Usługodawcą.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu internetowego.
- Umowa – umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Usługodawcą za pomocą Serwisu internetowego, której przedmiotem jest zamówienie przez Klienta Produktu lub Towaru.
- Konto klienta – zbiór informacji o Kliencie (w tym danych adresowych Klienta oraz historii jego zamówień) znajdujący się w systemie teleinformatycznym Usługodawcy.
- Okres abonamentowy – okres czasu, w trakcie którego Usługodawca realizuje na rzecz Klienta dostawę Produktu.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Serwisie internetowym umożliwiający dokonanie zamówienia.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający utworzenie Konta klienta.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Towar – wszelkie towary prezentowane w Serwisie internetowym, nie będące Produktem w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa: rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu activekitchen.pl, oraz zasady: zawierania, realizowania i rozwiązywania umów, prawa i obowiązki klienta i sprzedawcy, odstąpienie od umowy oraz postępowanie reklamacyjne.
- Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Usługodawcę określa „Polityka prywatności” Serwisu internetowego.
- Klient korzystający z usług Usługodawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie ceny podane na stronie Serwisu internetowego podawane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto zawierającymi wszystkie niezbędne składniki.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowania obowiązujące przepisy prawa.
3. Usługi i ogóle warunki świadczenia usług
- Usługodawca za pomocą Serwisu internetowego świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
– prowadzenie Konta klienta w Serwisie,
– umożliwienie składania zamówień na Produkty oraz Towary, za pomocą Formularza zamówienia. - Usługi określone w ust. 1 świadczone są nieodpłatnie.
- Umowa o świadczenie usługi, o której mowa w ust. 1 lit. a, zawierana jest z Klientem na czas nieokreślony w momencie dokonania przez niego poprawnej rejestracji w Serwisie internetowym za pomocą Formularza rejestracji.
- Umowa o świadczenie usługi, o której mowa w ust. 1 lit. b, zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza Usługodawcy.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usługi elektronicznej świadczonej przez sprzedawcę:
– urządzenie z dostępem do sieci internet (komputer, tablet, smartphone),
– przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies oraz javas script,
– dostęp do poczty elektronicznej.
4. Rodzaje i zakres usługi elektronicznej
- Sprzedawca świadczy usługę elektroniczną polegającą na udostępnieniu formularza zamówienia.
- Sprzedawca nie wymaga posiadania konta na stronie internetowej w celu korzystania z formularza zamówienia.
- Usługa elektroniczna świadczona jest przez sprzedawcę bezpłatnie.
- W celu skorzystania z formularza zamówienia należy :
– wejść na stronę internetową,
– wybrać zakładkę „zamówienie on-line”
– wybrać rodzaj diety, ilość posiłków i wskazać dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Po uzupełnieniu tych danych należy nacisnąć przycisk „przejdź dalej”,
– w dalszym formularzu należy wskazać czas trwania diety i datę jej rozpoczęcia. Po uzupełnieniu tych danych należy nacisnąć przycisk „przejdź dalej”,
– w wybrany sposób uzupełnić dane i wybrać metodę płatności, a następnie nacisnąć przycisk „zamawiam”,
– po prawidłowym złożeniu zamówienia, Sprzedający potwierdza jego przyjęcie za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5 . Zawarcie umowy i płatności
- Do zawarcia umowy dochodzi w momencie:
- prawidłowego wypełnienia formularza zamówienia, zaakceptowania regulaminu oraz uregulowania płatności,
- złożenia zamówienia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, które obejmuje: dane osoby składające zamówienie, adres dostawy, rodzaj i kaloryczność zestawu, zaakceptowania regulaminu oraz uregulowaniu płatności.
- Płatność zostaje uregulowana w momencie:
- zaksięgowania wpłaty na koncie sprzedawcy,
- przesłania potwierdzenia przelewu sprzedawcy w formacie pdf., które zawiera dane klienta i numer zamówienia.
- poinformowania sprzedawcy, że płatność zostanie uregulowana w sposób, o którym mowa w ust. 4 pkt. 3 i 4 niniejszego paragrafu.
- Płatność należy zrealizować w pełnej kwocie przy składaniu zamówienia. W przypadku braku zapłaty we wskazanym terminie umowa nie zostaje zawarta.
- Płatność może zostać wykonana w następujący sposób:
- przelewem tradycyjnym na rachunek sprzedawcy,
- za pośrednictwem operatora płatności internetowych,
- zapłatę przy odbiorze zamówienia,
- z wykorzystaniem vouchera.
- Wykonanie płatności, o którym mowa w ust. 4 pkt 3 i 4 może zostać zrealizowany jedynie w przypadku składania zamówienia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zamówienia na stronę internetowej.
- Sprzedawca potwierdza zawarcie umowy poprzez wysłanie maila lub wiadomości SMS do klienta.
- Umowa zawierana jest na czas wskazany w formularzu zamówienia. Po upływie tego okresu dochodzi do rozwiązania umowy.
6. Vouchery, akcje promocyjne, kody rabatowe
- Sprzedawca ma prawo do dokonywania bieżących zmian cen oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
- Akcje promocyjne nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
- Realizacja vouchera odbywa się przy złożeniu zamówienia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Cena zostanie pomniejszona o kwotę vouchera lub też voucher pokryje w pełnej wysokości cenę. W przypadku, gdy cena jest mniejsza od kwoty vouchera, klient nie jest uprawniony do otrzymania środków pieniężnych stanowiących różnicę pomiędzy ceną a voucherem.
- Voucher może zostać tylko raz wykorzystany.
- Voucher nie podlega wymianie na środku pieniężne
7. Realizacja dostaw
- Sprzedawca rozpoczyna realizację dostaw po zawarciu umowy zgodnie z § 4 regulaminu.
- Klient jest informowany w sytuacji kiedy sprzedawca nie realizuje dostawy w wybranym przez klienta obszarze.
- Dostawa odbywa się od niedzieli do piątku pod podany adres i przez okres zgodny z zawartą umową. Dostawa cateringu odbywa się od 14:00 do 23:00, dla Wrocławia i okolic: od 16:00 do 6:00.
- W przypadku zaistnienia przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, godziny dostawy wskazane w ust. 4 mogą ulec zmianie.
- W przypadku gdy umowa obejmuje dni, które nie są dniami roboczymi, sprzedawca dostarcza dostawę na dwa dni.
- W dni ustawowo wolne od pracy, które są dniami roboczymi, sprzedawca po uzgodnieniu z klientem może zmienić termin dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji umowy w następujących przypadkach:
- braku dokonania płatności lub też nieuregulowaniu zaległości,
- braku możliwości uzgodnienia z klientem miejsca i terminu dostawy.
- rażącego naruszenia przez klienta postanowień niniejszego regulaminu.
- Active Kitchen zastrzega sobie prawo do pozostawienia paczki pod wskazanym w zamówieniu adresem jeśli klient nie jest obecny pod wskazanym adresem lub nie obiera telefonu w godzinach dostawy cateringu.
8. Reklamacje/Zmiana i anulowanie zamówienia
- W razie nieprawidłowego sposobu realizacji umowy z niniejszym regulaminem, klient ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane klienta,
- numer zamówienia,
- określać na czym polega nieprawidłowa realizacji umowy.
- Reklamacja powinna zostać przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie 7 dni roboczych.
- Odwołanie, zawieszenie bądź anulowanie zamówienia diety, następuje online lub telefonicznie na dwa dni robocze przed faktyczną realizacją ZAMÓWIENIA do godziny 14:00, w przeciwnym wypadku, klient ponosi koszt za ten dzień diety, według cennika obowiązującego na stronie www.activekitchen.pl
- Zawieszone dni diety, można wykorzystać w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych licząc od pierwszego dnia zawieszenia diety. Po tym terminie niewykorzystane dni diety przepadają.
9. Odpowiedzialność
- Sprzedający realizuje umowę na podstawie danych przekazanych przez klienta w trakcie wypełniania formularza zamówienia.
- Sprzedający informuje, że catering dietetyczny może obejmować posiłki, które mogą zawierać składniki uczulające. (Zboża zawierające gluten, Skorupiaki i produkty pochodne, Jaja i produkty pochodne, Ryby i produkty pochodne, Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne, Soja i produkty pochodne, Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą), Orzechy, tj. migdały (Amygdalus communis L.), orzechy laskowe (Corylus avellana), orzechy włoskie (Juglans regia), orzechy nerkowca (Anacardium occidentale), orzeszki pekan (Carya illinoinensis (Wangenh.) K. Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletia excelsa), pistacje/orzechy pistacjowe (Pistacia vera), orzechy makadamia lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia), a także produkty pochodne, Seler i produkty pochodne, Gorczyca i produkty pochodne, Nasiona sezamu i produkty pochodne, Dwutlenek siarki i siarczyny, Łubin i produkty pochodne, Mięczaki i produkty pochodne). Z tego powodu klient zobowiązany jest poinformować sprzedawcę o wszelkich alergiach pokarmowych, dolegliwościach i chorobach, wymagających eliminacji lub ograniczenia spożycia określonych produktów spożywczych.
- W przypadku wątpliwości klienta, co do braku przeciwwskazań do spożywania określonych składników, klient powinien skonsultować je z lekarzem.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z ujawnieniem się schorzeń uprzednio nieznanych klientowi oraz szkód, które powstały w związku z nieodpowiednimi informacjami przekazanymi sprzedawcy oraz braku konsultacji lekarskiej.
10. Postanowienia końcowe
- Wszelkie treści zamieszczone na stronie Serwisu internetowego (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Usługodawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Usługodawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego Klient może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
- Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie.